Abroad

När jag kom hit var jag inställd på att plugga en termin utomlands. Det lät bra.

Sedan hörde jag rykten om att (om man vill) har möjlighet till att lägga ett helt läsår utomlands. Genast började jag få visioner om två länder. Två nationer jag skulle kunna besöka.

Två olika platser.

Två olika världsdelar.

Equador och Nya Zeeland.

Sydamerika och Oceanien.

I förmiddags dog den visionen. Ryktena visade sig vara falska. Enbart de som läser International Management har möjlighet till ett helt läsår utomlands. Vid vätterns strand funderade jag länge och väl om jag snabbt ska försöka byta program.. Sedan tänkte jag efter.

Kurserna i mitt program är mer intressanta och jag har nog aldrig varit material för att vara VD på ett internationellt företag. Man kanske kan utvecklas till det tänkte jag tre sekunder innan jag insåg att det bara var den extra terminen utomlands som lockade.

Ingenting annat.

Nej, undertecknad fortsätter sin väg att gå.

Kan plugga i det ena landet och semestra i det andra.

Så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0