9/10

Har egentligen bara haft ett enda bakslag sen jag flyttade ner hit till Jönköping. Jag vet inte alls hur det kom sig men det var igår kväll. Satt vid datorn och kopplade av. Plötsligt känner jag ett djupt obehag kombinerat med någon slags avundsjuka. Ställer mig vid fönstret och ser ut över ett regnigt landskap. Känner en annorlunda form av ilska och lägger mig på rygg på sängen. Mina ögon tåras. Jag drar långsamt i mitt hår och tänker igenom.

Vrider och vänder.

Rätar ut.

En stund senare känner jag mig glad. Uppåt. Pigg.

Sätter på kaffe och väljer ett av 47 alternativ som jag kan använda kvällens sista timmar till. Valet blir Amelie från Montmartre. Fantastisk film.

Efter filmen var jag fortfarande glad. Istället för att sova chattar jag en del med Emanuel och John.

Inser att jag är så himla grym och bra. Blir riktigt partysugen.

Några timmar för sent en annars så stillsam lördagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0